Log in

Köpvillkor

Allmänna villkor e-handel

För att lägga en order måste du ha fyllt 18 år. Produktinformation och priser lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar och slutförsäljning. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuellt felaktigt angivna uppgifter. Tänk på att produktbilderna inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har. Köpvillkoren gäller vid köp på www.zoffan.se. Vid köp på plats i butik i Halmstad gäller delvis andra villkor. Alla priser på zoffan.se är angivna i SEK, inklusive moms. Varan förblir vår egendom tills vi erhålligt full betalning. Vi förbehåller oss rätten till ändringar av konstruktion, material och priser utan förestående aviseringar. Det kan förkomma nyansskillnader beroende av olika färgbad och vävning, tänk på detta vid komplettering av möbler i samma textil. 

Frakt och leveransvillkor

Större försändelser som våra soffor levereras med våra egna bilar eller med DHL hem till dig. Vid skrymmande försändelse levereras varorna direkt hem till ytterdörren/tomtgränsen, dock ej inburet. Vägen fram till er adress måste vara farbar för transporttörens fordon. Transportören kontaktar dig i god tid innan leveransen och avtalar tid. Leveranstiderna kan avvika beroende på vart i landet du bor då förbestämda leveransdagar kan förekomma om du bor på en ö eller i glesbebyggt område kan vi inte garantera att leverans sker till alla orter, alla dagar i veckan. Har en dag och tid för leverans överenskommit med dig och du inte är hemma eller på något sätt inte kan ta emot leveransen vid avtalat leveranstillfället debiteras du med en kostnad på 300:- för ny leverans.

Mindre försändelser, upp till 20 kg och kortare än 150 cm, skickas som paket till ett utlämningsställe nära dig. Där hämtar du ut paketet när det passar dig, dock senast inom 14 dagar. Avisering om när dina varor finns att hämta, kommer via sms eller avi i din brevlåda. Hämtar du ej ut ditt paket debiteras du med en kostnad på 295:-, detta för att täcka frakt, returfrakt och hantering. Denna summa debiteras antingen genom faktura eller som avdrag på returen, efter att varan återkommit oss. Behöver du ändra leveransadress efter att din order lämnat vårt lager kan vi hjälpa dig med det till en kostnad av 250:-. För att minska leveranstiden kan din beställning i vissa fall skickas direkt från vår leverantör.

Hämta själv 
Du kan välja att hämta dina varor själv på vårt lager under butikens öppettider. Vårt lager ligger i direkt anslutning till vår butik. Vi meddelar dig via telefon eller e-post när dina varor finns klara för avhämtning. Vid utlämningen ska du kunna uppvisa orderbekräftelse eller giltig legitimation.

Betalning

Kortbetalning

Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt betala med Payson. Vi samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Vi på Zoffan Sverige AB får aldrig tillgång till dina kortuppgifter. 

Delbetalning

Vi erbjuder även möjligheten att dela uppbetalningen som sker i samarbete med Resurs Bank. Gäller endast vid köp i butik. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och ni kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att ni anger personnummer och den delbetalningsplan som passar er. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och ni får direkt besked om ansökan har godkänts. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem via post eller via SMS. Skulle ansökan ej gå igenom kan ni välja något annat betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

Ångerrätt & Returhantering / Distansköplagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Det innebär att om du köper en produkt på internet har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Ångrar du köpet skall det skriftligen anmälas till oss och godkännas av Zoffan innan godset sänds i retur. Kunden står själv för alla kostnader i samband med retur, varan får inte vara använd eller skadad samt förpackad i originalemballage i samma volym och antal kollin. Emballera väl, tänk på att du ansvarar för returförsändelsen. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt före du skickar tillbaks varan. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss så betalar vi tillbaka pengarna så snart som möjligt utan onödiga dröjsmål. Summan erhålls på samma sätt såsom du valde att betala din vara, om inget annat är överenskommet. För att nyttja din ångerrätt skall du tydligt meddela oss skriftligen via mail eller brev senast 14 dagar efter att du mottog din vara. Det räcker att du meddelar oss din önskan innan ångerfristen löper ut. För fullständig information gällande ångerrätten hänvisar vi till konsumentverket. Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Transportskador

Är er leverans skadad ska ni omedelbart anmäla detta till chauffören så att en notis görs på fraktsedeln. Dokumentera skadan med bilder innan du tar emot godset. Det är alltid kundens skyldighet att kontrollera godset vid mottagandet och anteckna eventuella skador på fraktsedeln innan påskrift, annars riskerar du att bli utan ersättning. Anmäl transportskadan till oss omgående genom att maila ditt ordernummer, skada samt bilder till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Om inte detta görs inom fem dagar från det att du mottog godset kan vi dessvärre inte godkänna transportskador som en reklamation.

Garanti och reklamationsrätt

Zoffan Sverige AB följer svensk Konsumentköplag. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras och godkännas av Zoffan Sverige AB, varpå du som kund får ersättningsdelar - alternativt ny produkt i de fall möjlighet till att reparera eller byta ut berörd del inte är möjlig. För att en reklamation ska godkännas krävs att felet är ursprungligt och att du som kunde kan påvisa detta. Felet ska vara av så pass allvarlig karaktär att det påverkar produktens egenskaper och livslängd enligt vår bedömning. Garantin omfattar inte handhavandefel eller skador som uppkommit i samband med vårdslöst bruk. Produktgarantin omfattar inte fel som uppstår vid egen förändring av produktens funktion, såsom ombyggnation och/eller felaktig montering. Naturliga färgskiftningar i trä, liksom torrsprickor som ej påverkar möbelns funktion och stabilitet är ej reklamerbara. Noppor och färgförändringar som orsakats av andra textilier är ej godkända reklamationer.

Alla produkter ska tvättas enligt medföljande anvisningar, alternativt den information som framgår på hemsidan. Om anvisningar saknas, så gäller strikt kemtvätt. Är du osäker, kontakta vår kundserviceavdelning innan du tvättar en produkt. I de fall en produkt tvättats utanför ramen av instruktionerna så kan en reklamation ej godkännas.

Reklamationsrätten gäller de fall där produkten brukats inom ramen för normalt slitage och en skada som uppstått kan hänföras till någon form av fabrikationsfel. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis och kan krävas som intyg för köpet. Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsärenden.

Vid eventuell upptäckt av giltig reklamation skall det genast anmälas till Zoffan Sverige AB via mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Ange alltid namn, ordernummer och typ av skada. För att vi ska kunna hantera ditt ärende krävs bildmaterial från dig som kund så att vi kan bedöma skadans omfattning, placering och typ av åtgärd. Observera att för transportskador gäller andra regler som du hittar ovan. Är vi inte är överens om ansvarsfrågan, rekommenderar vi dig att anmäla ärendet till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer deras utslag. Nekat anspråk, Zoffan förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen.

Personuppgiftspolicy

Zoffan Sverige AB lämnar ej ut adresser, telefonnummer, e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje part för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Alla kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om detta är speciellt begärt eller inte. Vi använder endast informationen för att kunna handlägga beställningar. Vi använder oss av cookies för att förbättra kundupplevelsen. De personuppgifter du lämnar till Zoffan.se hanteras i enlighet med personuppgiftslagen (PUL) och EU Direktiv 95/46/EC.  Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Genom att lämna dina personuppgifter till Zoffan.se samtycker du till att vi använder insamlad information för att fullgöra våra åtaganden mot dig. Du har alltid tillgång till de personuppgifter som finns sparade om dig. Om de inte är korrekta kan du ändra eller radera dem.

  

Zoffan Sverige AB, lager och varuutlämning: Skallebackavägen 15, 302 41 Halmstad
E-post kundservice/order: info@zoffan.se - Telefon: 035-324 31 - Mobil Robert: 072-732 26 36

Logga in or Registrera dig