Så handlar du hos oss

  • Välj i vår hemsida (eller annons) den produkt och klädsel/färg du vill köpa.
  • Skicka oss ett mejl till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och beställ önskad vara. Ange ditt namn och adress samt mobilnummer (det använder vi som kundnummer).
  • Ange vid beställningen om du hämtar varan hos oss på Zoffan Lager, Skallebackavägen 15, 302 41 Halmstad, eller om du vill att vi skall skicka den med transportör. Önskas leverans med transportör behöver vi ditt postnummer för att kunna beräkna frakten. Transportören telefonaviserar dig, och levererar varan hem till din port/ytterdörr i gatuplanet, dock ej inburet. Vägen fram till er adress måste vara farbar för transportörens fordon, annars lossas godset på transportörens terminal eller på annan plats i närområdet.
  • När soffan du beställt är på väg in till oss, meddelar vi dig detta, vanligtvis via ett SMS. Då kan du kontakta oss och avtala tid för hämtning, eller ge besked om annat leveranssätt. Alla soffor är väl emballerade för vidaretransport från vårt lager.

Ange önskat betalningssätt:

  1. Med bank- eller kreditkort alternativt swish vid hämtning. Vi accepterar de flesta bankkort, dock ej American Express och Diners.
  2. Till vårt Bankgiro 5011-4669 alternativt Swish. Om dessa betalsätt används, skall beloppet vara synligt på vårt konto innan leverans/hämtning sker.    
  3. Vi erbjuder finansiering via Resurs Bank.
  4. Kontant betalning. Vi är tacksamma om du istället använder något av betalningsalternativen 1-3.
  5. Betalning skall ske i samband med hämtning eller (vid annat leveranssätt) innan varan utlämnas till dig.      

KÖPVILLKOR

Svensk Konsumentköplag gäller vid köp från oss. 

Är det fel på en vara där felet är vårt, rättar vi till det, eller byter varan utan kostnad för dig.

Om vi inte är överens om ansvarsfrågan, rekommenderar vi dig att anmäla ärendet till ARN Allmänna Reklamationsnämnden.

Vi följer deras utslag.

Kika in på Konsumentverkets hemsida och läs noga igenom konsumentköplagen. Vi tillämpar inte s.k. ”Öppet Köp”.

När du som privatperson handlar av oss utanför vår affärslokal, gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans-hemförsäljningslagen.

Detta innebär att du som konsument alltid har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din vara.

Ångrar du köpet skall det skriftligen anmälas till oss och godkännas av Zoffan innan godset sänds i retur.

Kunden står själv för alla kostnader i samband med retur, varan får inte vara använd eller skadad samt förpackad i originalemballage när den anländer till vårt lager i Halmstad.

Vid ej utlöst/hämtad vara förbehåller vi oss rätten att debitera en summa motsvarande 15% av ordervärdet för att kompensera våra merkostnader.

 

LEVERANSVILLKOR

Önskas leverans med transportör behöver vi ditt postnummer för att kunna beräkna frakten. Används transportör, betalas produkten in till vårt BG 5011-4669, alternativt swish, därefter bokar vi leverans. Transportören telefonaviserar dig och levererar varan hem till din port/ytterdörr i gatuplanet, dock ej inburet. Vägen fram till er adress måste vara farbar för transportörens fordon, annars lossas godset på transportörens terminal eller på annan plats i närområdet.

Det är viktigt att du besiktigar varan genast du mottagit den. Ev. fel skall anmälas till oss omgående. 

Om leverans sker via transportör, kolla att inga synliga skador finns på emballaget. Förekommer det, beskriv skadan på fraktsedeln och be chauffören skriva under. Kontakta sen oss omgående.

 

ÖVRIGT

Leveranstider vi ger är ungefärliga, och vi reserverar oss för ändringar vi inte kan påverka.

Varan förblir vår egendom tills vi erhålligt full betalning.

Vi förbehåller oss rätten till ändringar av konstruktion, material och priser utan förestående aviseringar.

Det kan förkomma nyansskillnader beroende av olika färgbad och vävning. Tänk på detta vid komplettering av möbler i samma textil.

Nekat anspråk, Zoffan förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen.